Podle zákona č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb, v platném znění, je prodávající povinen vystavit Zákazníkovi účtenku. Zároveň je prodávající povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně on-line; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
V souladu s informační povinností stanovenou zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, informuje Zhotovitel Zákazníka o možnosti mimosoudního řešení spotřebitelských sporů a o subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je s ohledem na služby v oblasti fotoproduktů, Česká obchodní inspekce.
Pokud v případě spotřebitelského sporu nedojde k dohodě mezi Zákazníkem a Zhotovitelem, může se Zákazník do jednoho roku od prvotního ulatnění nároku u Zhotovitele obrátit na Českou obchodní inspekci s návrhem na mimosoudní řešení sporu. Internetová adresa České obchodní Inspekce je wvw.coi.cz. Kontaktní údaje: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR Štěpánská 15 120 00 Praha 2 Email: adr@coi.cz Web: adr.coi.cz.
Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, Která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.“
Cílem společnosti CeWe Color, a.s. jakožto generálního zhotovitele fotoproduktů, který spolupracuje s dm drogerie markt s.r.o., je poskytovat služby a dodávat výrobky v široké nabídce a v nejvyšší kvalitě. Pokud dojde k nějakému pochybení, uplatněte prosím svoji reklamaci bez zbytečného odkladu dle našeho Reklamačního řádu. Přijatou reklamaci v laboratoři posoudíme a vynasnažíme se vyřešit v co nejkratším termínu a k Vaší spokojenosti.
Smluvní úprava právních vztahů vychází ze Všeobecných obchodních podmínek uveřejněných na stránce dm-digifoto.cz. V souvislosti s reklamace se za Zhotovitele pro účely tohoto reklamačního řádu považuje společnost CeWe Color, a.s. se sídlem Kloknerova 24/2278, 148 00 Praha 4, Chodov, IČO: 49241338, zapsaná v obchodním rejstříku vedeným Městským soudem v Praze, oddíl b, vložka 2111
Záruční doba začíná běžet dnem převzetí vyhotovených fotoproduktů Zákazníkem. Objednává-li Zákazník zhotovení fotoproduktů jako spotřebitel, tj. bez uvedení IČO a případně DIČ, sjednává se záruční doba v délce 24 měsíců. V ostatních případech se sjednává záruční doba v délce 6 měsíců.
Při nedodržení smluvních závazků ze strany Zhotovitele má Zákazník právo na reklamaci či odstoupení od smlouvy.
Reklamace vyřizuje Zhotovitel bezodkladně, nejpozději však do 30 dní ode dne uplatnění reklamace.
V případě nespokojenosti s kvalitou zhotovených fotoproduktů Zákazník zašle kompletní fotoprodukty k posouzení Zhotoviteli, a pokud námitky budou shledány důvodnými, Zhotovitel provede opravu a odešle fotoprodukty zpět Zákazníkovi. Pokud Zhotovitel není schopen dodržet stanovené lhůty k přepracování (viz. termíny dodání jednotlivých produktů), je povinen Zákazníka informovat a určit náhradní termín vyřízení reklamace.
Zákazník je povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu a předat kompletní fotoprodukty k reklamaci a v rámci reklamačního řízení poskytnout potřebné informace tak, aby oprávněnost vytýkaných závad mohla být správně posouzena. Reklamace musí být nahlášena neprodleně po zjištění vady. Doporučujeme Zákazníkovi uplatnit reklamaci co nejdříve, nejlépe do jednoho měsíce. Reklamace zaslané Zhotoviteli na dobírku nebudou Zhotovitelem v žádném případě přijaty.
Každá reklamace musí obsahovat reklamované fotoprodukty, daňový doklad a původní zasílací sáček nebo potvrzení internetové objednávky. V případě objednávky zaslané na paměťovém médiu, musí Zákazník rovněž zaslat původní objednávková data zpět na původním paměťovém médiu.
V případě záměny je nutné vrátit kompletní reklamované fotoprodukty zpět a sdělit podrobně motivy chybějící fotozakázky nebo podrobnosti k paměťovému médiu či filmu. Nepodaří-li se reklamaci vyřídit dohledáním a zasláním správné fotozakázky, poskytne Zhotovitel Zákazníkovi finanční náhradu v maximální hodnotě ztraceného materiálu, nebo Zhotovitel Zákazníkovi vydá jako náhradu nový materiál stejného druhu a kvality, případně i poštovné, nedohodnou-li se na jiném způsobu řešení.
V případě reklamace ceny fotozakázky je nutné kontaktovat zákaznické centrum Zhotovitele mailem na dmcz@cewe.cz nebo osobně přes provozovnu dm, kde byla fotozakázka vyzvednuta.
Pokud si v jedné fotozakázce Zákazník objedná více druhů fotoproduktů z různých produktových skupin, bude objednávka automaticky rozdělena do více zakázek a ke každé zakázce bude účtováno dopravné a balné. Vícenásobné dopravné a balné nemůže být důvodem reklamace. Produktové skupiny: CEWE FOTOKNIHY, Foto – kvalita standard, Foto – kvalita premium, Velké formáty na fotopapír, Fotodárky, Fotoobrazy a plakáty, Kalendáře, Pohledy a přání, kryty na mobil.
Při nedodržení doby sjednané pro zhotovení fotozakázky bude Zákazníkovi poskytnuta sleva ze stanovené ceny ve výši maximálně 10 %. Den příjmu fotozakázky ke zpracování se do sjednané doby nezapočítává.
a. Reklamace fotozakázky zaslané prostřednictvím externího přepravce
Při převzetí zásilky, dodané prostřednictvím smluvního přepravního partnera, je Zákazník povinen vizuálně zkontrolovat její stav. V případě zjevné vady (např. viditelné poškození obalu), Zákazník buď odmítne převzít poškozenou zásilku nebo tento stav ihned oznámí přepravci, sepíše s řidičem na místě protokol o poškozené zásilce do přepravního listu. Zásilku je tak možné převzít i s touto vadou bez obavy s následným uplatňováním případné vady u fotozakázky.
Pokud adresát po převzetí zásilky dodatečně zjistí, že obsah je poškozen z důvodu přepravy, uplatňuje reklamaci nejpozději do dvou dnů po převzetí zásilky osobně na kterékoliv pobočce České pošty, v případě PPL písemně na adrese reklamace@ppl.cz nebo na lince 800 775 775. Zároveň Zákazník informuje o poškození zásilky Zákaznické centrum Zpracovatele telefonicky (272 071 397) nebo e-mailem na adrese dmcz@cewe.cz.
V případě reklamace vady u fotozakázky zaslané prostřednictvím smluvního přepravního partnera, uplatňuje Zákazník reklamaci přímo u zákaznického centra Zhotovitele telefonicky (272 071 397) nebo e-mailem na adrese dmcz@cewe.cz s identifikací reklamované fotozakázky (dvanáctimístné číslo fotozakázky, datum objednávky, mailová adresa registrace) a popisem důvodu reklamace s přiloženým snímkem, zobrazujícím míru poškození fotozakázky. Zhotovitel následně posoudí reklamaci a pokud námitky budou shledány důvodnými, provede opravu fotozakázky a odešle ji. Pokud je nutné osobní posouzení reklamace, je Zhotovitel povinen Zákazníka kontaktovat a domluvit se s ním na zaslání reklamované zásilky zpět na zákaznické centrum Zhotovitele.
b. Reklamace fotozakázky vyzvednuté na prodejně
Práva z odpovědnosti za vady uplatňuje Zákazník na prodejně dm, kde byla fotozakázka vyzvednuta.
K reklamaci je nutné předat kompletní fotozakázku. Zaměstnanec prodejny dm zkontroluje kompletnost fotozakázky a sepíše se Zákazníkem reklamační lístek. Reklamační lístek musí obsahovat dvanáctimístné číslo fotozakázky, cenu uhrazené fotozakázky, jméno a kontakt na Zákazníka (telefon, e-mail) a jasný popis důvodu reklamace.
Zhotovitel následně posoudí reklamaci a pokud námitky budou shledány důvodnými, provede opravu fotozakázky a odešle ji.
Reklamační lístek ke stažení zde: https://www.cewe.cz/reklamacni_listek/Reklamacni_listek.pdf
Odlišná barevnost každé jednotlivé zhotovené části fotozakázky, v případě, že Zákazníkovi je dle uzavřené smlouvy vyráběno více typů výrobků – vzhledem k různým podkladovým materiálům (různé druhy papíru, různé fotografické a tiskové techniky) nelze zaručit úplnou barevnou shodu mezi různými tiskovými materiály.
Odlišná barevnost fotografií oproti fotografiím, které si Zákazník dříve dělal klasickou cestou (tisk nebo expozice na fotopapír) - vzhledem k tomu, že klasické fotografie jsou vyráběny jinou technologií a na jiný materiál než digitální fotografie, nelze zaručit úplnou barevnou shodu.
Snížená kvalita, daná nízkým rozlišením dodaných obrazových souborů (fotografií) Zákazníkem, nemůže být předmětem reklamace.
Různá délka digitálních fotografií nemůže být předmětem reklamace. Pokud Vaše fotozakázka obsahuje fotografie různých délek, je to způsobeno nastavením digitálního fotoaparátu, který ukládá snímky v různém poměru stran, např. 3:4, 16:9, 2:3. Výchozím nastavením při objednávce je „Původní formát“. Délka výsledné fotografie odpovídá délce originálního záběru, a to s ohledem na zvolenou šíři papíru. Vaše fotografie tak může při šíři 9 (9x13) mít délku 11,5cm až 15,8cm. Při šíři 10 (10x15) může být délka fotografie 13,5cm až 18,1cm. Chcete-li snímky v přesném formátu např. 10x15, je nutné zvolit při objednávce „Klasický formát“. Motiv na fotografii může být oříznut v případě, že zaslaná fotografie je v jiném poměru stran než 2:3. Pokud je Váš fotoaparát nastaven na focení v poměru 2:3, není již nutné fotografie dále upravovat.
Smyslem tohoto reklamačního řádu je zajistit, aby Zákazník nebyl na svých právech a oprávněných zájmech krácen. Tohoto cíle lze dosáhnout tehdy, jestliže reklamační požadavky budou uplatněny včas, řádně a při respektování vzájemných práv a povinností, jakož i při poskytnutí potřebné součinnosti obou smluvních stran.
U fotozakázek zpracovaných laboratořemi CeWe Color, a.s. nejsou předmětem zpracování profesní filmy umělecké, publicistické, archivní či významné dokumentární ceny. Ke zpracování nejsou přijímány fotopřístroje pro vícenásobné použití, při jejichž zaslání Zhotovitel neručí za jejich případnou ztrátu.
V případě požadavku na zpracování, který nelze zohlednit na zákaznickém sáčku, je nutno před zadáním fotozakázky kontaktovat Zákaznické centrum CeWe Color, a.s. na telefonní lince: 272 071 397 či e-mailovou adresou dmcz@cewe.cz a fotozakázku adresovat jmenovitě na konkrétní osobu.